Age of Pyramids – nowoczesne spojrzenie na świat starożytnego Egiptu
Age of Pyramids to gra, nad którą Synot Games pracował około 18 miesięcy, stawiając na odejście od standardowego podejścia do egipskich slotów. Twórcy zaprojektowali grę tak, aby każdy z pięciu bębnów pełnił własną rolę, nawiązując do tematu eksploracji piramidy. Przyglądamy się, jak wyglądał proces tworzenia tego tytułu i jakie rozwiązania zdecydowały o jego charakterze.

Droga od pomysłu do premiery
Proces powstawania Age of Pyramids trwał około 18 miesięcy i rozpoczął się od analizy rynku i poszukiwania sposobu na odejście od klasycznego myślenia o egipskich slotach. Na czele zespołu stanął Lukáš Hrabinsky, który od początku chciał, by gra miała wyraźny symbol przewodni. Została nią piramida, przedstawiona nie tylko wizualnie, ale przede wszystkim jako centralny element rozgrywki.
W trakcie produkcji postanowiono, że każdy z pięciu bębnów będzie działał jak osobna ścieżka odkrywania starożytnych sekretów. Z tego powodu w grze możemy znaleźć aż pięć różnych funkcji, które zależne są od konkretnego bębna.

Co ciekawe, w trakcie produkcji twórcy nie rezygnowali z żadnych zaplanowanych pomysłów. Wszystkie funkcje, które znalazły się w dokumentach projektowych, przetrwały do końcowej wersji i były jedynie ulepszane.
Wizualizacja inspirowana mitologią
Warstwa wizualna slota została stworzona w nawiązaniu do egipskiej sztuki i bogów, ale w nowoczesnej formie. Na bębnach pojawiają się Anubis, Thoth czy Bastet, a także symbole w formie kart i hieroglifów. Dopracowanie ich graficznie zajęło sporo czasu. Miało to na celu dostosowanie ich w taki sposób, aby wyglądałby autentycznie, ale również atrakcyjnie wizualnie.

Dźwięki w grze, również inspirowane są kulturą starożytnego Egiptu. Muzyka i efekty dźwiękowe opierają się na instrumentach i dźwiękach charakterystycznych dla regionu z tamtych czasów, jednak są poddane pewnym zmianom. Zespół Synot Games dostosował je do bardziej kinowych i immersyjnych efektów.
Mechanika oparta na pięciu ścieżkach odkrywania
W centrum rozgrywki znajduje się układ 5×3 z pięcioma liniami wypłat. Pod każdym bębnem gracz widzi wskaźnik z piramidami, który wypełnia się przy zdobywaniu Scatterów odpowiedniego koloru. Zebranie pięciu symboli na jednym bębnie odblokowuje funkcję specjalną powiązaną z konkretną rolą tego bębna. To właśnie podział bębnów na odrębne elementy jest tym, co odróżnia Age of Pyramids.
W zależności od koloru są to:
- 
Hold & Respin – klasyczny tryb z trzema respinami, resetującymi się przy każdym nowym Scatterze. Celem jest zapełnienie wszystkich pól. Podczas jej trwania, używany jest inny układ bębnów. Wysokość wygranej zależy od ilości zebranych Scatterów w trakcie trwania funkcji. 
- 
Win Respins – aktywuje do 5 respinów, z gwarancją wygranej przy każdym obrocie. Nie można ich reaktywować w trakcie trwania funkcji. 
- 
Mystery – jednorazowa wypłata Mystery o wartości zależnej od liczby zebranych Scatterów. Zakres nagród wynosi od 8x do 500x stawki. 
- 
Wild Respins – dodaje do 5 symboli Wild na bębnach. Respiny trwają do momentu, aż pojawi się wygrywająca kombinacja. 
- 
Multiplier Respins – respin (do momentu wygranej) z aktywnym mnożnikiem wygranej. Mnożniki mają wartości: x2, x4, x6, x8 lub x10, w zależności od zgromadzonych Scatterów. 

Gra zawiera również funkcję Gamble, w której gracz może podwoić swoją wygraną, zgadując kolor zakrytej karty. Dostępna jest również opcja Podziel na pół, pozwalająca zaryzykować tylko połowę wygranej. Funkcja Gamble działa do limitu 250 000 PLN i może być użyta maksymalnie 10 razy z rzędu.
Kolejny egipski tytuł od Synot Games już w drodze
Age of Pyramids nie zamyka jeszcze egipskiej podróży Synot Games. Studio zapowiedziało już kolejną grę w tym klimacie, która pojawi się w grudniu. W przeciwieństwie do obecnego tytułu, nowy slot będzie oparty na prostszej mechanice, kierowanej do graczy oczekujących bardziej bezpośredniej rozgrywki. Produkcja nosi tytuł Age of Anubis.
Polecane


