Fałszywe profile promują nielegalny hazard na Facebooku pod przykrywką kasyn stacjonarnych
Na Facebooku pojawiają się profile, które podszywają się pod uznane marki i reklamują swoje nielegalne kasyna. Próbują wprowadzić graczy w błąd, sugerując, że promowane aplikacje mają związek z licencjonowanymi lub koncesjonowanymi operatorami.

Ukryte treści i fałszywe opinie
Na Facebooku coraz częściej pojawiają się reklamy promujące nielegalne kasyna online. Ich twórcy podszywają się pod działające w Polsce legalnie naziemne kasyna, takie jak Hit Casino należące do Zjednoczonych Przedsiębiorstw Rozrywkowych. Fałszywe materiały w rzeczywistości promują aplikacje i strony kasyn offshore. Linki do nich umieszczają zazwyczaj w komentarzach pod postami sponsorowanymi.
Jak już informowaliśmy wielokrotnie, twórcy reklam doskonale wiedzą jak omijać filtry reklamowe dużych portali społecznościowych. Sama Meta również pośrednio czerpie zyski z promowania nielegalnego hazardu i informowaliśmy o konieczności wywarcia presji na dużych korporacjach.
Nielegalne kasyna wykorzystują też wizerunek znanych sportowców tj. Robert Lewandowski czy Iga Świątek.
Warto przypomnieć, że zgodnie z obowiązującym w Polsce prawem, jedynym legalnym kasynem internetowym jest Total Casino, prowadzone przez Totalizator Sportowy. Każda inna platforma oferująca gry kasynowe online skierowane do polskich graczy działa poza systemem licencyjnym i jest nielegalna.
Brak reakcji ze strony platform
Legalnie funkcjonujące kasyna stacjonarne ani Total Casino należące do Totalizatora Sportowego nie mają możliwości swobodnej reklamy ani nawet informowania o istnieniu marki. Ironią losu jest zatem fakt, że nielegalne kasyna internetowe wykorzystują siłę brandu legalnie funkcjonujących podmiotów, by kierować graczy poza krąg legalnie funkcjonującej strefy.
Pomimo licznych zgłoszeń, Facebook i inne media społecznościowe nie reagują na takie reklamy. W rezultacie użytkownicy nadal trafiają na te reklamy, a nielegalne usługi hazardowe zyskują coraz większy zasięg. Brak reakcji szkodzi również wizerunkowi legalnych kasyn, które nie mają nic wspólnego z promowanymi aplikacjami, choć ich nazwy są wykorzystywane.
Jak widzimy na reklamie, materiał video powstał przed kasynem Gromada w Warszawie. Dla odpowiednich służb nie powinno być problemem z ustaleniem tożsamości osoby występującej na nagraniu.
Działania nieuczciwych podmiotów pokazują, jak łatwo można wprowadzić użytkowników w błąd, wykorzystując pozory wiarygodności. Dlatego niezbędna jest większa czujność po stronie użytkowników, ale przede wszystkim – skuteczniejsze działania platform społecznościowych oraz organów regulacyjnych.
Polecane
Komentarze
Maćku, a moje komentarze teraz będą usuwane? Pytam, bo w poście na Li, gdzie Was wywołałem nie raczyliście odpowiedzieć odnośnie usuniętego komentarza pod Waszym artykułem o gierkach. Cenzura wróciła?..
ile jeszcze w tym miesiącu wstawicie takich samych artykułów przekształconych z takim samym założeniem XD
aż ktoś zrobić z tym porządek