GameHub” oficjalnie otwarty. Rozmawiamy z CEO Superbet Polska, Łukaszem Seweryniakiem

Superbet i Polska Liga Esportowa oficjalnie zaprezentowały nowy gamingowo-sportowy lokal w Warszawie przy al. Jerozolimskich 33. Od teraz “GameHub” jest otwarty codziennie od 9:00 do 23:00 i zapewnia darmowy dostęp do najnowszych tytułów gier wszystkim zainteresowanym. Lokal ma być wizytówką esportowych działań PLE i Superbet. O samym otwarciu, ale także całym projekcie i coraz większym zaangażowaniu bukmachera w esport rozmawiamy z CEO Superbet Polska, Łukaszem Seweryniakiem.
Jak oceniacie otwarcie showroomu „GameHub”?
Udało nam się zgromadzić przedstawicieli biznesu związanego z esportem, partnerów marketingowych Superbetu i Polskiej Ligi Esportowej, influencerów ze świata gamingu i przede wszystkim ludzi, którzy są głównym odbiorcą projektu, czyli fanów sportów elektronicznych.
Lokal jest przeznaczony zarówno dla amatorskich graczy, którzy chcieliby spróbować swoich sił w FIFIE (czy też niedługo EA FC), simracingu, czy CS:GO (i wielu innych tytułach dostępnych na naszych urządzeniach), jak i profesjonalistów (wydzielone studio do streamowania, wywiadów i komentowania oraz strefa gamingowa dostosowana do profesjonalnych meczów w formacie 5 na 5).
Myślę, że udało nam się przekazać większość zalet GameHuba, a kto był chętny spróbował swoich sił we wspomnianych symulatorach gier, niemniej jednak jesteśmy otwarci na pomysły ze środowiska esportowego dotyczące rozszerzenia portfolio lokalu.
Jakim miejscem będzie „GameHub”, przychodząc tam, czego mogę oczekiwać, spodziewać się?
Chcemy, aby stał się on miejscem spotkań społeczności esportowej i sportowej. We wrześniu planujemy szereg eventów związanych ze sportami elektronicznymi, w tym m.in. turnieje w FIFA 23, CS:GO, premierę EA FC, czy watching party najważniejszych wydarzeń esportowych. Nasz kalendarz jest bardzo napięty i razem z naszym partnerem w tym projekcie, czyli Polską Ligą Esportową cały czas poszerzamy harmongoram. Oprócz tego oczywiście wszystkie strefy gier są dostępne codziennie dla fanów sportów elektronicznych.
Do tej pory wszelkie aktywności z e-sportem, także Wasze z Polską Ligą Esportową miały miejsce w sieci. Teraz przenosi się do retailu, co jest pewnego rodzaju nowością. Nie boicie się, że jednak fani esportu wolą uczestniczyć w różnych akcjach przez Internet, a nie w stacjonarnym punkcie?
Z jednej strony na pewno jest trochę racji w tym, że społeczność esportowa najbardziej aktywna jest podczas wydarzeń w sieci, niemniej jednak w czerwcu organizowaliśmy już dwa wydarzenia o charakterze watching party podczas BLAST.tv Paris Major 2023.
Wsłuchaliśmy się w głos naszych partnerów z Polskiej Ligi Esportowej, którzy przekonali nas do tej koncepcji. Obecnie dla środowiska esportowego brak miejsca o takim charakterze w centrum Warszawy. Są koncepty łączące gry planszowe z esportem, niemniej jednak my stawiamy stricte na gaming i łączenie przestrzeni dla amatorów z lokacją dla profesjonalistów.
Jak długo trwały i co za sobą niosły przygotowania do otwarcia tego punktu?
Czasu na przygotowanie nie mieliśmy dużo, właściwie był to okres od połowy czerwca do początku września. Oczywiście zaczęliśmy od projektów koncepcyjnych i architektonicznych, by następnie przejść do fazy intensywnego remontu wnętrza zmieniając jego charakter z punktu bukmacherskiego w centrum gamingowe.
Mimo formalnego otwarcia cały czas będziemy dopieszczać pojedyncze rzeczy i z każdą kolejną wizytą być może będzie można zobaczyć coś nowego.
Dlaczego Superbet coraz mocniej stawia na esport?
To chyba naturalny krok dla brandu. Do tej pory firma nie angażowała się w ten obszar praktycznie w żaden sposób. Jednym z naszych celów na ten i przyszły rok jest dotarcie do młodszego klienta. Obszar freak fightów jest zdominowany przez konkurencyjne marki, stąd decyzje, by spróbować w tym kierunku.
Współpraca z Polską Ligą Esportową to nie jedyny przedmiot naszych działań, staramy się być też coraz bardziej aktywni na Twitchu, nawiązujemy współprace z twórcami gamingowymi na różnych platformach. Nie powiem, że jest to coś unikalnego, ponieważ nasi konkurenci są tam już od pewnego czasu, ale dla marki Superbet to naturalny krok, by szukać kolejnych źródeł akwizycji.
Wszelkie działania marketingowe muszą być oczywiście połączone z ofertą produktową. Mimo bardzo dobrej aplikacji, szerokiej oferty wydarzeń oraz streamingu zdajemy sobie sprawę, że w kwestii esportu musimy się tutaj jeszcze poprawić. Pracujemy nad tym elementem, by w niedługiej perspektywie móc konkurować z najlepszymi na polskim rynku w tym obszarze.
Polecane
Komentarze
Niby wszystko teraz online się dzieje, ale jak ktoś śledzi społeczności esportowe, to wie że ludziom bardzo brakuje LANowych wydarzeń, może w przyszłości jakiś duży turniej? Super robota!
O tak kafejki internetowe to było coś, fajnie jakby organizowali jakies turnieje w FIFE czy CSA albo Halfa 😀 Najlepiej nocne!
Super sprawa. Pytanie tylko czy esportowe freaki zechcą wyjść z domu, z tym może być problem. Ale mimo wszystko fajnie, że takie miejsca powstają, a ludzie mogą spotkać się na partyjkę w ulubioną grę również stacjonarnie. Trochę vibe kafejek internetowych.
Kurcze super, szkoda, ze baru nie ma w srodku! 😀
Byłem na otwarciu, fajna atmosfera, dużo ludzi. Mam nadzieję, że ten poziom sie utrzyma