Mateusz Warpas: Przez bardzo długi czas Gierka z Robertem Lewandowskim była jedną z najbardziej popularnych
Pod koniec 2020 roku Totalizatora Sportowy za pośrednictwem swojej marki Lotto wypuścił na rynek zupełnie nowy produkt „Gierki”, który bardzo szybko zdobył swoją popularność wśród klientów sieci online. W Gierkach bowiem, w przeciwieństwie do gier liczbowych nie są przeprowadzane losowania, a informację o wyniku otrzymuje się natychmiast po zakończeniu danej gry. Taka forma rozrywki jest coraz bliższa wielu graczom. O „Gierkach” porozmawialiśmy z Kierownikiem Zespołu Oferty Online w Totalizatorze Sportowym, Mateuszem Warpasem.

Bartosz Burzyński [iGaming Polska]: Jak oceniasz odbiór Gierek i ich popularność wśród klientów LOTTO?
Mateusz Warpas [Totalizator Sportowy]: Gierki niezmiennie cieszą się ogromną popularnością i z miesiąca na miesiąc wyraźnie przybywa nowych graczy. Zwykle są to osoby w przedziale wiekowym 18-40 lat, czyli ta grupa docelowa, którą od początku zakładaliśmy dla tego produktu.
Co do odbioru – mamy kilka obserwacji. Część graczy nadal wybiera sobie ulubione tytuły i koncentruje się tylko na nich. Inni wolą Gierki o określonej mechanice (np. układanie tych samych obrazków obok siebie w celu utworzenia grupy, która daje wygraną). Widzimy również graczy, którzy są bardziej skłonni do testowania nowości i ci najchętniej grają w premierowe Gierki. Dla nas z punktu widzenia dostawcy tej dynamicznej rozrywki najważniejsze jest to, że zaspokajamy potrzeby wszystkich tych użytkowników, przedstawiając im bogatą i zróżnicowaną ofertę.
Skąd według ciebie bierze się popularność Gierek?
Na popularność Gierek składa się kilka czynników. Patrząc na to, że większość naszych graczy korzysta z aplikacji lub strony w wersji mobilnej, zakładam, że ich naturalną potrzebą jest granie tu i teraz. Gierki jako gry o natychmiastowym wyniku dają tę możliwość, że wynik gry znamy kilka sekund po jej rozpoczęciu. Jest to pewnego rodzaju alternatywa dla gier typu free to play, jednak u nas gramy o realne wygrane. Do tego dodajmy interesującą warstwę graficzną oraz dźwiękową, które powodują, że ludzie chętnie spędzają czas z tym produktem.
Czy z jakichś osiągnięć w tym obszarze jesteś szczególnie zadowolony?
Zaczynając od początku, zadowolony jestem przede wszystkim z wdrożenia produktu, które zapoczątkowało kolejny ekscytujący rozdział w rozwoju naszego kanału online. Miałem tę przyjemność, że uczestniczyłem w procesie wdrażania i byłem odpowiedzialny za sporą jego część.
Cieszą oczywiście wyniki. Widzimy, że produkt ten właściwie od początku stał się wiodącym w portfolio gier online i odpowiada teraz za ponad 50% przychodów tego kanału.
Cieszą również wdrożenie produktowe typu bespoke, czyli szyte na miarę pod przygotowany przez nas pomysł. Wydajemy Gierki dostosowane są do oczekiwań polskich graczy i spójne z wizją Totalizatora Sportowego.
Wreszcie, ogromną satysfakcję czerpię z tego, że mogę pracować z zespołem ludzi, którzy widzą w tym potencjał i doprowadzają swoje pomysły do realizacji.
Które Gierki cieszą się największą popularnością?
To oczywiście zależy od tego, jak definiujemy popularność. W naszym portfolio mamy gry, które mają swoje wierne grono fanów i z ich punktu widzenia to ta gra jest najbardziej popularna. Często występuje także efekt nowości, przy którym popularność Gierek trochę się zmienia. Mamy również gry, które są najpopularniejsze pod kątem liczby transakcji.
Na pewno przez bardzo długi czas Gierka z Robertem Lewandowskim była jedną z najbardziej popularnych w każdym z analizowanych segmentów.
W ostatnim czasie uruchomiliśmy Gierki z jackpotem, które od pierwszego dnia stały się hitem zainteresowania. Myślę, że przez kilka najbliższych miesięcy to właśnie te tytuły będą najczęściej wybierane przez graczy, co nie powinno specjalnie dziwić: w portfolio gier Totalizatora Sportowego nie ma innej gry, gdzie za 1 zł można wygrać prawie 600 000 zł (wygrana w gierce Skarby Safari w wysokości 595 955,94 zł przy stawce 1 zł).
„Gol! Gol! Gol!” skierowany jest do konkretnego typu gracza – kibica Ekstraklasy. Skąd pomysł na tego typu projekt?
Należąca do Totalizatora Sportowego marka LOTTO jest partnerem głównym Ekstraklasy. Naturalnym dla nas krokiem było więc wyprodukowanie Gierki skierowanej do kibiców piłki nożnej. Po dużym sukcesie tytułu z Robertem Lewandowskim wiedzieliśmy, że powinniśmy kontynuować tworzenie Gierek, które będą kręciły się dookoła sportu.
Przedstawiony pomysł spodobał się również przedstawicielom Ekstraklasy, którzy szukali dodatkowego bodźca do zainteresowania swoim produktem, zwłaszcza w momentach przerw od meczów. Mamy tutaj typową sytuację win-win, gdzie obie strony osiągnęły swoje cele.
Każda tego typu realizacja dostarcza bardzo dużą dawkę radości. Wymyślenie produktu, a następnie jego skuteczne wdrożenie, nie zawsze idą ze sobą w parze, ale my pokazujemy, że umiemy to robić.
Przy tym tytule ważną rolę odgrywa aspekt personalizacji. Jak ważny będzie on dla was przy kolejnych tytułach?
Moim zdaniem personalizacja już teraz jest ważnym elementem wyróżniającym niektóre Gierki, a znaczenie to będzie tylko rosło. Widzimy, że nasi gracze doceniają produkty dopasowane pod konkretny element naszej kultury, sportu czy zachowania. W przypadku gierki „Gol! Gol! Gol!”, gdzie możemy zagrać swoim ulubionym klubem piłkarskim i wygrać niemałe kwoty, daje to niezapomniany zastrzyk fajnej energii.
Mogę powiedzieć z całą pewnością, że przed nami jeszcze kilka tytułów, które będą produkowane właśnie pod konkretne potrzeby naszych graczy. Zachęcamy wszystkich, w tym Czytelników iGaming Polska, do zgłaszania swoich pomysłów na Gierki, gdyż chcemy razem tworzyć tę platformę rozrywki.
Czy uważasz, że jesteście jeszcze w stanie zaskoczyć czymś miłośników Gierek?
Oczywiście, niedawno pojawiły się pierwsze gierki z jackpotem, o którym mówiłem wcześniej. Mamy w portfolio jeszcze kilka pomysłów, których nie wdrażaliśmy, ale na pewno to zrobimy.
Na rynku gier o natychmiastowym wyniku wygranej jest jeszcze kilka rozwiązań, którymi jesteśmy zainteresowani. Większość z nich wymaga dodatkowej integracji. Jesteśmy już po pierwszych rozmowach i na pewno w najbliższej przyszłości pojawią się nowe rozwiązania, które zaskoczą naszych graczy.
Jak patrzysz na sukces Gierek w kontekście szeroko pojętej transformacji cyfrowej w Totalizatorze Sportowym?
Przez ostatnie lata jako spółka faktycznie przeszliśmy dość dużą transformację cyfrową, która jest mi szczególnie bliska, ponieważ moja cała kariera w Totalizatorze Sportowym związana jest ze światem online.
Gierki, których dynamika r/r wynosi prawie 30%, udowadniają, że zmierzamy coraz szybciej do świata cyfrowego, a strategia przyjęta kilka lat temu okazała się skuteczna. Cieszę się, że byliśmy w stanie w relatywnie szybkim czasie dostosować się do wymagań rynku oraz oczekiwań klientów. Naszym celem jest budowanie świadomości wśród graczy, że dostęp do bezpiecznej rozrywki jest w kieszeni i to oni decydują, kiedy i w jakich okolicznościach z tej rozrywki skorzystać.
Co dalej? Jakie są wasze plany na dalszy rozwój produktu?
Po pierwsze, musimy dobrze zarządzać naszym portfolio Gierek, tak aby zaspokoić potrzeby wszystkich naszych graczy, również tych wybierających głównie gry liczbowe – chcemy im pokazać, że Gierki też są interesującym produktem.
Po drugie, tak jak wspomniałem wcześniej, na rynku jest jeszcze kilka ciekawych rozwiązań, które będziemy wdrażać. Chodzi tu zarówno o mechanikę gierek, jak i o bardziej rozbudowane funkcje grania. Moim marzeniem jest, żeby gracze myśląc o platformie rozrywki, dzięki której mogą fajnie spędzić czas, myśleli właśnie o naszych produktach.
Po trzecie, kontynuujemy naszą strategię dostępności. Nasi gracze mogą mieć dostęp do możliwości zagrania w dowolnym odpowiednim dla nich momencie. Gierki tworzone są zgodnie z ideą mobile first, co oznacza, że przy ich produkcji na pierwszym miejscu stawiamy tworzenie widoku mobilnego. W zespole Totalizatora Sportowego nie brakuje specjalistów od rozwoju aplikacji, którzy dokładają wszelkich starań, by finalny produkt był atrakcyjny i dostępny dla jak największej liczby użytkowników LOTTO online.
Nie zapominajmy też, że niezmiennie nadrzędnym celem w procesie rozwoju Gierek jest dbałość o kwestie bezpiecznej rozrywki. W aplikacji mobilnej LOTTO gracze znajdą szereg narzędzi pozwalających im na korzystanie z naszych produktów w bezpieczny sposób. Uwzględnienie aspektu Odpowiedzialnej Gry jest kluczowym elementem wszystkich planów Totalizatora Sportowego.
Rozmawiał: Bartosz Burzyński
Polecane
Komentarze
Czym to sie rozni od kasyna i automatów online?
Gierka z Lewandowskim nazywa się Piłka w Grze, a z Ekstraklasą Gol!Gol!Gol!
Szkoda, że ta gierka gol, gol jest tylko dla fanów ekstraklasy, a nie zrobili także pod Ligę Mistrzów czy 1. Ligę. No ale mam nadzieje, ze skoro w planach sa kolejne to pojdzie bardziej w strone sportu. Bo te Gierki sa o niebo lepsze od tych zdrapek dla Janków.
Te Gierki są w Total Casino, bo nie widze żadnej gry z Lewandowski i tej ekstraklasowej?
Nie no, przecież masz powiedziane że to Lotto, to zupełnie inne flatforma niż Total Casino, chociaż też należy do Totka.