Playtech rośnie w siłę: Firma przedstawiła raport finansowy za 2023 rok
Playtech, jedna z wiodących firm w branży technologicznej, ogłosiła swoje wyniki finansowe za rok finansowy 2023. Udostępnione przez Playtech dane są dowodem rozwoju i stabilności finansowej firmy w mijającym roku, prezentując jednocześnie pozytywne zmiany zarówno w sprzedaży, jak i dochodach.

Znaczny wzrost przychodów
W 2023 roku, Playtech plc odnotowała imponujący wzrost sprzedaży, a przychody firmy osiągnęły 1,707 mld euro, co jest rezultatem lepszym niż 1,602 mld euro osiągnięte w roku poprzednim. Ten dość pokaźny wzrost rokuje dobrze na pszyszłość i pokazuje, że popyt na oferowane przez Playtech produkty wciąż rośnie.
Ponadto, firma zgłosiła znaczący wzrost dochodów netto, które wyniosły 105,1 mln euro, co również jest wynikiem lepszym niż 87,6 mln euro uzyskane w 2022 roku. Na wynik ten składają się rosnąca sprzedaż, jak i skuteczne zarządzanie kosztami oraz optymalizacja operacyjna.
Firma mogła przekazać również dobre wieści inwestorom, gdyż zysk na akcję także uległ w minionym roku zwiększeniu. Podstawowy zysk na akcję z działalności kontynuowanej wzrósł do 0,347 euro z 0,135 euro w roku poprzednim, podczas gdy rozwodniony zysk (Diluted Earnings Per Share) na akcję z działalności kontynuowanej wzrósł do 0,337 euro z 0,13 euro.
Dobra kondycja finansowa Playtech
Zdrowie finansowe Playtech obrazuje także skorygowana EBITDA, która wzrosła o 9%, osiągając 432,3 mln euro w porównaniu do 395,4 miliona euro w roku poprzednim. Ten wzrost jest efektem solidnych wyników w sektorach B2B (Business-to-Business) i B2C (Business-to-Consumer), wspieranych przez strategiczne partnerstwa, w tym znaczącą współpracę z Hard Rock Digital.
W segmencie B2B, Playtech odnotował 8-procentowy wzrost przychodów, osiągając 684,1 mln euro. Znaczącym czynnikiem były tutaj wyniki osiągnięte w obu Amerykach, gdzie przychody wzrosły aż o 46%.
W obszarze B2C, Playtech osiągnął 5-procentowy wzrost przychodów, z wynikiem na pozioime 1,037 mld euro. Szczególnie wyróżniła się tutaj marka Snaitech, która utrzymała swoją czołową pozycję na włoskim rynku zakładów sportowych. Pomimo wyzwań, w tym sporu prawnego z Caliplay, Playtech wciąż pozostaje zaangażowane w rozwiązanie problemów i kontynuację produktywnych relacji z tym kluczowym partnerem.
Polecane
Komentarze
Dobry biznes z tego co widzę, kasy tyle że można kilku buków w Polsce przejąć 😉
Jak wpływa na te wyniki finansowe kontrakt z Totalizatorem Sportowym?