Sukces „Gierek” – produkt Lotto podbija serca graczy
“Gierki”, to produkt eInstant, który Totalizator Sportowy wprowadził do swojej oferty pod koniec 2020 roku, we współpracy z International Game Technology (IGT). Dziś wiemy już, że produkt wpasował się w gusta polskich graczy, którzy do maja 2024 roku wygrali w „Gierkach” przeszło miliard złotych.

Miliard złotych dla graczy
Wprowadzenie na rynek „Gierek” stanowiło kolejny ważny etap strategii cyfrowej ekspansji Totalizatora Sportowego. Po udanym uruchomieniu Total Casino i platfotmy internetowej Lotto celem stało się dostarczenie klientom nowego produktu, który stanowiłby poszerzenie oferty, wykraczając poza ramy tradycyjnych gier loteryjnych.
„Gierki” szybko zdobyły popularność, a wprowadzenie ich na rynek stanowi duży sukces Totalizatora Sportowego. Do dziś liczba Gierek dostepnych na platformie Lotto przekroczyła 50, a w marcu tego roku suma nagród którą TS wypłacił graczom przebiła zawrotny miliard złotych.
Jako że produkty eInstant cieszą się coraz większą popularnością na świecie, sukces naszych rodzimych Gierek nie może dziwić, zwłaszcza, że stoi za nimi IGT, czyli bardzo doświadczony na międzynarodowym rynku producent, który w zaopatruje loterie na całym świecie.
Skąd sukces „Gierek”?
Przyglądając się bliżej samym Gierkom, ich sukces przypisać można kilku czynnikom. IGT i Totalizator Sportowy dołożyły wszelkich starań do tego, by zapewnić graczom dostęp do odpowiednio zlokalizowanych treści. Innowacyjne podejście w tym obszarze sprawiło, że Gierki przyciągnęły polskich graczy swoją tematyką, która idealnie wpasowywała się w gusta odbiorców i związana była z tematami, które są dla nich szczególnie atrakcyjne.
Przykład tego stanowić może „Gol Gol Gol”, która jest gratką dla każdego kibica PKO BP Ekstraklasy.
Jedna z najnowszych Gierek w portfolio Lotto udowadnia, że nie mówimy tutaj wyłącznie o tłumaczeniu i lokalizacji treści. Mówimy o produkcie, który został nie tylko sprofilowany pod polskiego gracza, ale również spersonalizowany, dając mu możliwość wyboru swojej ulubionej drużyny.
Kluczową rolę odegrała tutaj również udana kampania marketingowa. Totalizator Sportowy wdrożył kompleksową strategię marketingową 360 stopni, obejmującą tradycyjne media, kampanie cyfrowe, influencerów w mediach społecznościowych oraz ukierunkowane promocje.
Wieloaspektowe podejście zapewniło wysoką widoczność i zaangażowanie, co bardzo szybko przełożyło się na popularyzację Gierek i zajęcie przez nie silnej pozycji na rynku.
Ważny produkt w ofercie TS
W ten oto sposób, Gierki stały się również znaczącym źródłem dochodu dla Totalizatora Sportowego. Kanał online, którego część stanowią Gierki, stanowi obecnie około 8-9% miesięcznej sprzedaży TS. Jeszcze bardziej znaczącą liczbą w tym kontekście jest 26%, o które zwiększyła się liczba aktywnych użytkowników Lotto online od momentu wprowadzenia do oferty produktów eInstant.
Totalizator Sportowy nie zamierza jednak osiadać na laurach i wszystko wskazuje na to, że oferta Gierek będzie nadal poszerzać się w bardzo szybkim tempie. Niewykluczone, że portfolio Lotto zasilą niebawem produkty od innych dostawców, co dodatkowo pomoże Totalizatorowi w rozwoju oferty dostosowanej do potrzeb szerokiej gamy graczy.
Kluczem do dalszego sukcesu wydaje się jednak utrzymanie obecnego podejścia do produktów eInstant, czyli obranie drogi w kierunku lokalizacji treści i personalizacji doświadczeń.
Niezwykle istotny wydaje się też dalszy rozwój kanału mobilnego, zwłaszcza w czasach gdy coraz więcej graczy decyduje się na grę za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Fakt, że Gierki dostarczają graczom takich samych doświadczeń w wersji desktopowej i mobilnej również stanowi podłoże suckesu tego produktu.
Zainteresowanie Gierkami i innymi produktami dostępnymi na platformie Lotto online wspomagane jest dodaktowo przez niedawno uruchomiony program lojalnościowy WinTo, który umożliwia graczom gromadzenie punktów, chociażby podczas zabawy w Gierkach i późniejsze wymienianie ich na atrakcyjne nagrody.
Sukces „Gierek” z szerszej perspektywy
Suckes Gierek jest więc nie tylko sukcesem samego produktu. Dużą rolę odegrała wszak cała praca wykonana przy jego uruchomieniu na polskim rynku. Zaczynając od pracy wykonanej wspólnie z IGT przy lokalizacji kontentu, poprzez odpowiednią kampanię marketingową i optymalizację na urządzenia mobilne, na programie lojalnościowym kończąc.
Przy pomocy Gierek Totalizator Sportowy znacznie rozbudował i zróżnicował swoją ofertę loteryjną o produkt dostosowany do potrzeb nowego typu gracza. Na właśnie takim graczu skupia się zresztą cała strategia transformacji cyfrowej Totalizatora.
Gierki są zwieńczeniem tej strategii i stanowią pokaz możliwości Totalizatora Sportowego jeśli chodzi o produkty cyfrowe. Pokazują także jak polski gracz zyskuje na współpracy TS z uznaną na całym świecie firmą. Tak jak miało to miejsce przy okazji uruchomienia Total Casino, gdzie kluczową rolę odegrał Playtech, tak przy okazji Gierek niezwykle owocna okazała się współpraca z IGT.
Nad sukcesem Gierek pochylimy się na łamach iGaming Polska szerzej w czerwcu, kiedy o szczegółach całego przedsięwzięcia opowie nam Head of Online Offer Team w Totalizatorze Sportwowym, Mateusz Warpas.
Polecane
Komentarze
Gierki to takie zdrapki