Polska piłka ręczna już niedługo na platformach bukmacherskich. Superliga sprzedała prawa

Autor: Antoni Majewski

Data publikacji: 13.12.2023

Superliga sprzedała prawa do transmisji najwyższej klasy rozgrywkowej piłki ręcznej w Polsce firmom z branży bukmacherskiej. Zakup pozwoli bukmacherom pokazywać spotkania ORLEN Superligi oraz ORLEN Superligi Kobiet na swoich platformach.

Sportfive Global Media stał się nabywcą praw audiowizualnych dla firm z branży bukmacherskiej do męskiej oraz kobiecej ORLEN Superligi. Umowa obowiązuje zarówno na podmioty działające w Polsce, jak i poza granicami kraju. Podpisana została do dnia 30 czerwca 2028 roku. Sportfive Global Media uzyskał także prawo do rozpowszechniania i wykorzystywania rozbudowanych statystyk meczowych.

Sportfive Global Media

Sportfive to jedna z największych agencji marketingowych na świecie, prężnie działająca również w Polsce. W naszym kraju firma szczyci się przede wszystkim strefami Hospitality na wydarzeniach sportowych wysokiej rangi, jak mecze reprezentacji Polski w piłce nożnej na PGE Narodowym.

Poza granicami Polski grupa wspiera między innymi działania marketingowe Borussii Dortmund. W przeszłości firma sprzedawała zagraniczne prawa do transmisji między innymi lig amerykańskich, Bundesligi czy meczów eliminacyjnych Mistrzostw Świata w strefie CONMEBOL (Ameryka Południowa). Mowa głównie o prawach dla podmiotów trzecich, jak firmy bukmacherskie.

Piłka ręczna w internecie i punktach naziemnych

Umowa pozwoli bukmacherom na umieszczenie transmisji z kanałów telewizyjnych na swoich stronach internetowych, aplikacjach mobilnych, ale także w punktach stacjonarnych. Firmy będą mogły transmitować wszystkie mecze Superligi, które pokazywane są przez telewizję Polsat oraz nadawcę Emocje TV.

– W trakcie pandemii po raz pierwszy doprowadziliśmy do realizacji transmisji ze wszystkich meczów z rozgrywek, którymi zarządza Superliga sp. z o.o.. Następnie, podchodząc do sprzedaży praw mediowych, przygotowaliśmy kilka pakietów, w ramach których nie tylko znalazł się pakiet Głównego Nadawcy ale również szereg mniejszych w ramach tzw. praw zachowanych. Tych obszarów Spółka wcześniej nie komercjalizowała lub robiła to w ograniczonym zakresie. Jednym z takich pakietów są audiowizualne prawa bukmacherskie. Bardzo się cieszę, że ten pakiet znalazł nabywcę. To kolejny obszar z którego generujemy wartościowe przychody, które zasilają budżety klubów i pomogą rozwijać nasze ligi

– komentuje Prezes spółki Superliga, Piotr Należyty.

Jak wskazuje Superliga w swoim komunikacie, firmy bukmacherskie pokazać będą mogły około 350 spotkań w sezonie, co na przestrzeni 5 lat obowiązywania umowy daje ponad 1700 spotkań piłki ręczne na żywo dostępnych dla klientów.

Komentarze

Sad but true

Pilka reczna na poziomie klubowym w polsce nikogo nie interesuje

0
0

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *