Kto jest najlepszym managerem afiliacyjnym w Polsce?

Afiliacja to w Polsce bardzo ważny kanał akwizycyjny dla bukmacherów. Za każdą dobrą afiliacją stoi odpowiednia strategia i odpowiedni człowiek, który potrafi nią pokierować. Kto w Polsce robi to najlepiej? Serwis iGaming Polska wybrał 5 najlepszych managerów, którzy mają największe przełożenie na firmy w których pracują.
Rankingi personalne zawsze wymagają dogłębnej analizy i umiejętności oddzielenia prywatnych sympatii od faktycznych umiejętności danej osoby. Tym bardziej w przypadku, gdzie mówimy o rankingu managerów afiliacyjnych, których praca w dużej mierze polega właśnie na wypracowywaniu dobrych relacji z partnerami.
Kryterium oceny
W tym zestawieniu wyznaczyliśmy pięć osób, które naszym zdaniem spisują się najlepiej. Chcemy, by tego rodzaju ranking był motywacją na przyszłość i szansą na indywidualne zaznaczenie swojej zawodowej działalności w branży bukmacherskiej.
Jakie cechy powinien posiadać idealny affiliate manager i co braliśmy pod uwagę przy ustalaniu pozycji?
Najwyżej oceniany był wpływ na własną firmę. Managerowie bardzo często mają duże umiejętności indywidualne, ale ich opinie i próba sugerowania zmian wewnątrz firmy nie spotyka się z uznaniem. Do tego, jeśli manager może pochwalić się ponadprzeciętnymi wynikami, to wiemy, że taka osoba zasługuje na duże wyróżnienie w naszym rankingu.
Niemalże na równi pod uwagę braliśmy rozumienie technologii i nowoczesnego marketingu. Rozumienie tego jest absolutnie warunkiem koniecznym do wykonywania pracy na tym stanowisku.
Bardzo wysoko ceniona była również słowność, aktywność, terminowość i skuteczne wywiązywanie się z umów – pisanych i tych słownych. Bycie affiliate managerem wymaga dużej samodyscypliny. Czym większy bukmacher, tym partnerów afiliacyjnych powinno być więcej, więc praca z nimi i pamiętanie o zobowiązaniach wymaga dobrej organizacji pracy własnej lub zespołu, którym kieruje. Dobry manager powinien również motywować partnerów do poprawiania swoich wyników.
Ważnym czynnikiem było też rozumienie funkcjonowania branży na linii operator – partner. Jedni i drudzy potrafią wykorzystywać wzajemną niewiedzę, więc brak rozumienia istotnych czynników (np. takich jak kody promocyjne) dyskwalifikowała managera z tego zestawienia.
Na końcu ocenialiśmy umiejętności interpersonalne, umiejętność rozwiązywania problemów i ewentualnych konfliktów. Affiliate manager czasami musi pełnić rolę mediatora na linii bukmacher – partner.
Nasze zestawienie przygotowaliśmy na bazie własnej wiedzy i oceny, a także wywiadu środowiskowego przeprowadzonego wśród partnerów afiliacyjnych.
5. Adrian Rudnicki (Goplusbet)
Najmłodszy stażem manager w stawce, ale jako jeden z nielicznych posiada doświadczenie afiliacyjne. Praca w mniejszym podmiocie jakim jest bez wątpienia Goplusbet jest dużo bardziej wymagająca niż reprezentowanie dużej firmy z nielimitowanymi budżetami. Czasami trzeba umieć szukać niestandardowych metod na znalezienie nowych kanałów i partnerów, którzy do tej pory nie byli eksploatowani przez pozostałych bukmacherów.
Adrian rozumie specyfikę polskiej branży afiliacyjnej, wie doskonale, kiedy partnerzy afiliacyjni chcą wykorzystać niewiedzę operatora i to jest największy atut, że reprezentuje interesy firmy w której pracuje.
4. Marek Saniawa (LVBET)
W LVBET rozwijał się od jednego z najniższych stopni jako bukmacher aż po head of ds. acquisition. Bardzo ważną rolą jako managera afiliacyjnego jest zrozumienie całości funkcjonowania firmy od części operacyjnej. Obecnie afiliacja to już nie tylko patrzenie wąsko przez pryzmat nowo pozyskiwanych klientów, ale również współpraca z partnerami pod kątem retencji i rozwiązywania problemów.
Marek jest zaangażowany, responsywny i wychodzi z własnymi pomysłami, co na polskim rynku nie jest często spotykane. Sam inicjuje kontakt z partnerami, weryfikuje zapisy umowy i skutecznie je egzekwuje.
3. Robert Hauffe (Fuksiarz)
Z pozoru łatwą i niewymagającą wysiłku pracę w Betclicu zamienił na konieczną do wejścia na wyżyny umiejętności przygodę w Fuksiarzu. Bukmacher dokładnie liczy swoje wydatki, a co za tym idzie, również współprace afiliacyjne muszą być skrojone na miarę.
Robert podobnie jak Marek odpowiada za więcej obszarów działania w firmie w obszarze marketingu i doskonale zdaje sobie sprawę, które aktywności mogą podziałać w najbardziej efektywny sposób.
Ma cechy, które sprzyjają byciu managerem afiliacyjnym, szczególnie tym topowym czyli zaangażowanie, aktywność i dopełnianie swoich obowiązków na czas.
2. Radosław Budnik (Superbet)
Bez wątpienia człowiek legenda w polskiej branży bukmacherskiej i afiliacyjnej. Doświadczeniem przebija na pewno całą stawkę. Doskonale pamięta stare czasy i pracę u zagranicznych operatorów jak Betano, ale i swego czasu jednego z topowych polskich bukmacherów czyli Totolotku. Pokazało to, że Radek idealnie sprawdzał się w różnych środowiskach biznesowych. Jest to ważne, ponieważ polska branża bukmacherska zweryfikowała niejedno nazwisko, które do tej pory miało styczność tylko z rynkiem międzynarodowym.
Komfort pracy w Superbecie jest oczywiście nieporównywalnie większy niż w jakimkolwiek innym miejscu do tej pory, ale Radek wyciska z tego absolutne maksimum. Jest koniec miesiąca? Dlaczego nie przycisnąć z kolejnymi akcjami i promocjami. Jest problem do rozwiązania? Radek znajdzie skuteczne rozwiązanie.
1. Igor Kośliński (Fortuna)
Patrząc na całą stawkę, Igor jest osobą, która przez ostatni czas zrobiła największy progres ze wszystkich osób zajmujących się afiliacją. Trzeba pamiętać również o tym, że Igor w Fortunie jest Online Marketing Managerem, co oznacza, że odpowiada również za inne części marketingu powiązanego z digitalem.
Lojalność i poświęcenie dla firmy, jakie wykazuje Igor jest obecnie bardzo rzadko spotykane. Mimo potencjalnych wielu ofert pracy na rynku, manager Fortuny sam wyznacza sobie nowe wyzwania i cele w firmie w której już pracuje. Skupienie na celu i dowożenie jakości to nadrzędne wartości, którymi większość osób na tym stanowisku powinna się wykazywać.
Do każdego partnera podchodzi indywidualnie, nie oceniając go przez pryzmat skali, ale potencjału na możliwość poprawienia ewentualnych wyników. Igor jako jeden z nielicznych managerów afiliacyjnych w Polsce zdaje sobie sprawę z konieczności zaznajomienia się z technologią, która odkrywa kluczową rolę w biznesie.
Polecane